なんとBrunhild Ferrariさんから11/13(火)Sistermanns氏の東京公演 際してコメント頂きました!!

いよいよ!!11/13(火)ドイツ大使館協賛 大久保「ひかりのうま」にて

 

JAZZ DOMMUNEやTBS ラジオ粋な夜電波でOAされたLuc FerrariさんのコンテストCD prix Presque Rien(プレスク・リヤン賞)のCD-BOXに収録されてます

Sistermannsさんと私 委細のツーマン ライブを行います!!

 

そのコンサートに際してBrunhild Ferrariさんからコメント頂きました!!

PRESQUE RIEN Prize In 2010 I decided to make public some of Luc Ferrari’s original sound archives by offering a selected collection ofrecordings to other composers who may wish to use the material for the creation of original musicalworks.

My desire was to open this sonic treasure to other artists without imposing anyaesthetic direction on them, and with the only purpose of encouraging new artistic inventiveness.

Brunhild Ferrari

 

Brunhildさん本当にありがとうございます!!


11/13(Tue) Johannes S. Sistermanns
Japan Tour 2018 in Tokyo @ Hikari no Uma,Okubo
f:id:masashisai001:20181111183444j:plain

Supported by the German Embassy Tokyo

 

■Date:13th November
    open18:30/start19:00

■Price :2,000yen+1 drink

■Place:"Hikari no Uma" 1-23-17-B1
Hyakunin cho Shinjyuku Toyko 169-0073

https://hikarinouma.blogspot.com/?view=classic



f:id:masashisai001:20181021220856p:plain




 

 

Johannes S. Sistermannsさんのプロフィールです。

Johannes S. Sistermanns http://www.sistermanns.eu/
1955年ドイツ・ケルン生まれ。 ピアノをクラウス・ルンツェ、作曲およびミュージックシアターをマウリシオ・カーゲルに師事する。 世界各地でサウンドパフォーマンスやインスタレーション、電子音響音楽/アクースマティック作品の上演をおこなう。また数多くのラジオアート(ヘールシュピール)作品を手がけ、WDR(西部ドイツ放送)やSWR(南西ドイツ放送)などで作品が放送されている。1997年にラジオアート作品のための賞であるカール・シュッカ奨励賞、2008年にはドイツサウンドアート賞、2016年にはライプニッツ・ハーモニー国際作曲コンクールにて受賞するなど様々な受賞歴がある。

Sistermanns operates from a space of potential. Boundaries based on the material properties of instruments or spaces are no longer constitutive here,
but rather the informational power of the individual perceptual capacity.“ SOMETHING MORE FORMAL: Born in Cologne, studied piano (Klaus Runze), rhythmIK (H. Leiser) and composition/new music theater (Mauricio Kagel) between 1976 and 1984.

He lived in Vanarasi in 1979 (studying North Indian singing at Banares Hindu University), obtained a PhD in musicology, lived in Paris from 1991-92 (where he met Luc Ferrari), in New York from 1995–96 (The Tao of Voice method with S. Cheng), in Japan in 2001, and in Australia. From 1997-2010 he was Vice-President of DEGEM (German Society for Electroacoustic Music).

His work encompasses installative sound sculptures, audio plays and electroacoustic compositions for 2–8/43 loudspeakers (Sound Dome at ZKM, Karlsruhe) up to 2704 loudspeakers for wave field synthesis (TU Berlin),live satellite/Internet/ sound performance, graphic notation and instrumental compositions.

Awards include the 1997 Karl Sczuka Advancement Award (SWR), 2008 German Sound Art Prize (WDR Cologne, Marl Sculpture Museum), 2015 Prix PRESQUE RIEN, Paris (Luc Ferrari) and first prize at the 2016 International Composition Competition “Leibniz Harmonien” 2016.

皆さんお見逃しなく!!